HPI RC E10 Drift Fail Crew Nissan Skyline čierny 1/10 RTR
Kód: KAVAN-HPI120091Súvisiaci tovar
Podrobný popis
HPI RC E10 Drift Fail Crew Nissan Skyline čierny 1/10 RTR HPI120091
Kompletne zostavená replika auta jazdca Arkady Tsaregradtseva patriaceho do medzinárodného drift závodného tímu Fail Crew. Model na podvozku E10 je pripravený na jazdu. Obsahuje RC súpravu, pohonný akumulátor aj nabíjačku.
Obľúbený podvozok HPI E10 je tentokrát použitý pre repliku auta americkej jazdkyne Michele Abbate.
Realistický vzhľad, mierka 1/10, skvelé jazdné parametre a to všetko za "cool" cenu. Hneď po vybalení a nabití pohonného akumulátora tak môžete skúšať to, čo vidíte v skutečnom šampionáte.
E10 používá klasický pohon 4x4 s nezávislým zavesením a špeciálne pneumatiky. Dokonale zakrytovaný pohon čelí nečistotám a prachu a prináša tak nízke nároky na údržbu. Veľký penový nárazník chrání model pri nehodách.
Podvozok E10 obsahuje vysoko výkonný vodeodolný regulátor SC-3SWP2 vrátane spiatočky a tak je možné manévrovať ako so skutočným autom. Silu autu dáva jednosmerný elektromotor Saturn 27T.
Mierka: 1/10
Dĺžka 375mm
Šírka 198mm
Výška 108mm
Rázvor 255mm
Hmotnosť 1280g
Prevodový pomer 7,48:1
Pohon 4×4
Vlastnosti:
- Oficiálna replika auta tímu Fail Crew
- Oboujmerný vodeodolný regulátor pre jednosmerné motory
- Elektromotor Saturn 27T
- Vodeodolné servo
- RC súprava 2,4 GHz na dokonalú kontrolu auta
- Nabíjací pohonný akumulátor 7,2V NiMH HPI Plazma
- AA batérie do vysielača HPI Plazma
- Sieťová nabíjačka
- Pohon 4x4
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky.
Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.
-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otážky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne).
Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.
Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodenete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti.
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov.
POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez partričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!
Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.
mierka zmenšenia | 1/10 |
---|---|
odporúčaný vek | od 14 rokov |
prevedenie | RTR |
verzia | Cestné |
Dodatočné parametre
Kategória: | RC Modely na diaľkové ovládanie |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
? Mierka: | 1/10 |
? Prevedenie: | RTR |
? Odporúčaný vek: | od 14 rokov |
? Verzia: | Cestné |
Vrátane batérie: | Ano |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Americký výrobca diaľkovo ovládaných RC modelov terénnych i cestných áut a širokého sortimentu príslušenstva k nim.