df-models RC truggy TW-1 4WD BL XL červený 1/10 RTR
Kód: 1403077

Súvisiaci tovar
Podrobný popis
RC truggy TW-1 4WD BL XL červený 1/10 RTR df-models 3077
Vysokovýkonný model auta typu truggy na diaľkové ovládanie. Určený pre stredne pokročilých a pokročilých užívateľov. Model je poháňaný striedavým (brushless) elektromotorom a má vodeodolný ESC regulátor.
Základ podvozku tvorí 2,5mm hrubá hliníková doska, na ktorej sú upevnené ostatné konštrukčné celky. Ako už označenie XL naznačuje, nejde o plnokrvný model v mierke 1/10, ale používa mnoho prvkov a kvalitné diely z modelov v mierke 1/8, čo zaručujú vysokú pevnosť a odolnosť podvozku. Rázvor náprav tohto modelu zodpovedá štandardným modelom 1:10XL, ale rozchod je ešte o trochu širší a to znamená vyššiu stabilitu aj pri vysokej rýchlosti. Riadenie zabezpečuje servo so silou 9kg a skovovými prevodmi. Olejové tlmiče majú hliníkové telá s nastaviteľnou tuhosťou pružín. Poloha tlmičov (odklonenie) sa dá nastaviť, obdobne ako aj ostatné prvky nastavenia geometrie podvozku. Prevodovka od striedavého elektromotora je zakrytovaná rovnako ako predný aj zadný diferenciál. Prenos krútiaceho momentu zabezpečukú kovové kardany.
Striedavý (brushless) motor s výkonom 3421kv zrýchľuje model na približne 60 km/h, pri použití 3S Li-Pol batérie je možná rýchlosť nad 70 km/h!
Obsah balenia:
RC auto truggy, kompletne zostavené.
Diaľkové ovládanie 2,4GHz
Batéria Li-Pol 3200mAh/7,4V
Nabíjací adaptér
Manuál
Potrebujete dokúpiť: 4x AA batériu do vysielača.
Odporúčame dokúpiť: Výkonnejšiu pohonnú batériu, ktorá zabezpečí dlhšiu dobu jazdenia a kvalitnú programovateľnú nabíjačku, ktoré vám zabezpečí dlhšiu životnosť pohonných batérií a lepšie nabíjanie.
Technické špecifikácie:
Mierka: 1:10XL
Pohon: 4WD
Motor: 3421kv striedavý (brushless) motor veľkosti 550
ESC Regulátor: Striedavý 50A
Dĺžka: 500mm
Šírka: 340mm
Výška: 190mm
Rázvor náprav: 303mm
Pneumatiky: 130 x 65 mm
Rýchlosť: do 70 km/h
Rýchly návod na použitie:
Nabite batériu pre auto. Otvorte kryt batériového priestoru na vysielači a vložte doň batérie. Prvý zapnite vždy vysielač (ON). Potom vytiahnite poistné spony karosérie, otvorte hornú časť a vložte batériu do auta, poistite ju v lôžku a spojte konektory. Zapnite auto (ON). Počkajte kým sa rozsvietil LED na elektronike. Pre vyskúšanie pootáčajte volantom na vysielači, či reaguje riadenie. Potom jemne stlačte spúšť plynu. Riadenie je proporcionálne, ako silno stlačíte, tak rýchlo pôjde. Ako veľmi vytočíte volant, tak sa zatočia kolesá. Pre vyladenie riadenia slúži trimovací gombík: trim riadenia ST-TRIM. Pre vyladenie plynu slúži trimovací gombík: trim plynu TH-TRIM. Pre nastavenie maximálnej rýchlosti slúži gombík D/R. Prepínač REV-NOR slúži na zmenu zmyslu chodu. Neprepínajte ho zbytočne! LED na vysielači signalizuje stav batérií a stav zapnutia. Po skončení jazdenia vždy najprv vypnite model, vždy odpojte baterku a vždy ju dajte nabiť. Až po vypnutí modelu OFF, vypnite aj vysielač OFF. Ak nebudete jazdiť dlhšie než niekoľko dní, vyberte baterky aj z vysielača.
Zábeh nového elektromotora
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky.
Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.
-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otážky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne).
Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.
Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodenete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti.
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov.
POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez partričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!
Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.
Poznámka k odolnosti voči vode: Produkt označený výrobcom ako vodeodolný (WP, waterproof, water resistance) je zvyčajne schopný odolať krátkodobému pôsobeniu striekajúcej vody, napríklad prebehnutie po mláke, krátkodobé jazdenie po mokrej tráve, v slabom daždi, po snehu a podobne. POZOR! Vodeodolný, neznamená vodotesný! Vodeodolný produkt nie je schopný znášať pôsobenie vyššieho stĺpca (tlaku) vody, čo znamená, že nie je možné takýto produkt napríklad ponoriť pod hladinu vody. Pre dosiahnutie vodotesnosti v prípade vodeodolného produktu sa odporúča buď použiť napríklad prípravok Nanoprotech, alebo umiestniť zariadenie do dokonalo utesneného obalu.
Len výrobky zreteľne označené ako vodotesné s výrobcom zaručenou vodotesnosťou do zreteľne vyznačenej hĺbky ponoru (vodného stĺpca, vodného tlaku apod.), je možné ponoriť na dlhší čas pod hladinu vody.
Modelárske Líthiové akumulátory.
V modelárskej praxi sa stretnete s rôznymi druhmi líthiových akumulátorov: Li-Pol (Li-Po), Li-Ion, Li-Fe (Li-Fe-Po4), Li-HV. Rozdiely sú vo vnútornej konštrukcii a vlastnostiach. Tieto akumulátory všeobecne netrpia tzv. pamäťovým efektom", nemusia sa pred nabíjaním vybíjať a majú malé samovybíjanie.
Vo vysoko výkonných RC modeloch áut, lietadiel či vrtuľníkov sa najviac používajú akumulátory Li-Pol (nominálne napätie 3,6 -3,7V na článok), ktoré majú schopnosť vydaľ veľa energie v krátkom čase. Daňou za vysoký výkon je konštrukcia, ktorá je z "mäkkých vankúšov" a pri nesprávnom používaní, alebo preťažením hrozí riziko poškodenia a samovznietenia týchto akumulátorov. Preto je nutné ich neustále kontrolovať a chrániť pred poškodením.
Poznámka: Li-HV (Li-Pol HV) je najnovším typom Li-Pol akumulátorov, ktorý má zvýšené maximálne nabíjacie napätie na 4,35 V na článok a tak je možné do akumulátora dostať približne o 15-20% energie viac ako pri Li-Pol.
V modeloch menej náročných na veľké množstvo energie (RC tanky, trucky, crawlery), sa stále častejšie používajú akumulátory typu Li-Ion (nominálne napätie 3,6 -3,7V na článok), ktoré majú pri správnom používaní veľmi dobré vlastnosti, hlavne lepšiu výdrž. Sú odolnejšie než Li-Pol a užívateľsky príjemnejšie.
Ďalším druhom je Li-Fe (Lithium-železo-fosfátový), ktorý zvyšuje hlavne bezpečnosť prevádzky. Pracovné napätie týchto článkov je 3 - 3,3 V. Používajú sa obvykle ako prijímačové, alebo vysielačové.
Všetky Li-XX akumulátory:
- majú vzhľadom na svoje chcemické zloženie rozsah pracovných teplôt cca od 5° do 40 °C.
- podliehajú starnutiu a strate vlastností aj bez ohľadu na to, či sú používané, alebo nie.
- sú citlivé na rovnaké nabitie všetkých článkov v sade, preto sa odporúča nabíjanie kvalitnou nabíjačkou s balancérom.
- sú citlivé na podbitie pod 2,7V
- sú citlivé na teplotu okolia, pri nízkej teplote rýchlo strácajú výkon
- sú citlivé na zásady správneho zaobchádzania s nimi a pri podozrení na poškodenie ich musíte vyradiť z prevádzky a nechať ich ekologicky zlikvidovať.
Dobrá rada: Lacné sieťové alebo USB nabíjacie adaptéry aké sú zvyčajne prikladané k hotovým RC modelom slúžia hlavne na prvotné vyskúšanie a príležitostné nabíjanie. Pre kvalitné pravidelné nabíjanie akumulátorov je najlepšie kúpiť nabíjačku s programovateľnými parametrami nabíjania. Predĺži to životnosť akumulátorov a ušetrí to vaše peniaze.
Príklad výpočtu nabíjacieho času: Ak používate lacný nabíjací adaptér, približnú dobu nabíjania vyrátate tak, že kapacitu akumulátora (napríklad 2000 mAh) vydelíte výstupným výkonom nabíjacieho adaptéra (uvedený na typovom štítku adaptéra, napríklad: Output 350 mA), a výsledné číslo znamená dobu nabíjania úplne vybitého akumulátora. Príklad: 2000 : 350 = 5,7 hodiny. Menej vybitý akumulátor sa bude nabíjať kratšie. Nenechávajte ale nabíjať dlhšie, prebíjanie škodí akumulátoru.
Užívateľské rady:
Štandardné nominálne napätie monočlánku typu Li-Pol je 3,7V. Plne nabitý dosiahne 4,2V. Každá Li-Pol akumulátorová sada, teda dvoj a viac článkový akumulátor, by mala mať dva hrubšie silové káble (červený a čierny) slúžiace na pripojenie batérie k zariadeniu a zväzok tenkých servisných káblov, slúžiacich pre diagnostiku a riadenie procesu nabíjania. Najväčšou slabinou Li-Pol akumulátorov je citlivosť na úplne rovnaké nabitie všetkých článkov v sade. Ak z nejakého dôvodu napríklad v trojčlánkovom akumulátore nabijete jeden článok viac a iný menej, pri používaní batérie dôjde k tomu, že sa menej nabitý článok vybije skôr. Ak jeho napätie klesne pod 2,7V dochádza obvykle k zničeniu článku a to znamená koniec pre celú sadu. Preto ak chcete aby vám Li-Pol akumulátor dobre slúžil, nabíjajte ho vždy na programovateľnej nabíjačke v režime Li-Pol, ktorá nabíja cez silový kábel a vyrovnáva napätie článkov (balancuje) počas nabíjania tak, aby na konci boli všetky články v sade dokonalo rovnako nabité. Výrobcovia modelov prikladajú do RTR sád jednoduché nabíjačky, ktoré nabíjajú Li-Pol akumulátory cez servisné káble, aby zabezpečili ako-tak správne nabitie, ale je to nespoľahlivé.
Nikdy ich neskladujte úplne vybité. Kvalitné programovateľné nabíjačky majú program "storage", ktorý nabije Li-Pol akumulátor tak, aby sa potom dal dlhodobo skladovať. Ak nemáte nabíjačku s takým programom, tak nabite akumulátor na 75% (3,8V na článok) a až potom ho odložte.
Mali by ste vedieť, že Li-Pol akumulátory sú citlivé na nárazy a akékoľvek poškodenie. Vždy s nimi zaobchádzajte opatrne a dbajte aby vám nespadli na zem, prípadne po každej havárii modelu skontrolujte stav akumulátora.
V prípade RC áut používajte Li-Pol akumulátory v plastových púzdrach označených Hardcase.
Uistite sa, že váš ESC regulátor má nastavený Li-Pol režim, ktorý stráži napätie akumulátora a včas ho odpojí, aby nedošlo k jeho podbitiu. Ak používate ESC regulátor, ktorý nemá Li-Pol režim, tak použite aspoň malý externý detektor napätia so sirénkou.
Typickým prejavom poškodeného Li-Pol akumulátora je nafúknutie do podoby „vankúša“. Mierne nafúknutie sa dá ešte ignorovať a pri opatrnej manipulácii môžete batériu ďalej používať. Ak je však akumulátor nadutý „na prasknutie“ tak je už nebezpečný a urýchlene ho odneste do zberného dvora. Pozor, nikdy nepodceňujte nebezpečnosť nafúknutého, alebo inak poškodeného Li-Pol akumulátora. Môže začať horieť a hrozí poškodenie majetku, alebo zranenie. Aj preto sa odporúča nabíjať Li-Pol akumulátory vždy „na dohľad“ a položené na nehorľavej podložke. Vyrábajú sa preto špeciálne nabíjacie a prepravné obaly pre Li-Pol akumulátory.
Pri jazdení, či lietaní v teplotách pod 10oC udržujte pred použitím akumulátor na teplom mieste (vyhriaty interiér auta, vnútorné vrecko bundy...). Mráz týmto akumulátorom vyslovene nerobí dobre.
Životnosť akumulátora je závislá od spôsobu jeho používania, vybíjania, nabíjania a skladovania. Vplyv má aj teplota okolia, prípadné prehriatie, alebo podchladenie akumulátora. Obvykle sa životnosť ráta na počet nabíjacích cyklov 30 - 50 a nie na čas. Životnosť môže byť podstatne kratšia než 2 roky. S rastúcim počtom cyklov začne klesať "výkon" akumulátora, to znamená, že budete jazdiť kratšie než keď bol nový. Keď akumulátor zostarne, narastie jeho vnútorný odpor a takzvane zmäkne. Pri nabíjaní síce bude vykazovať nabitú kapacitu, ale výkon bude nízky.
Akumulátor je spotrebný výrobok. Pod záruku spadajú len výrobné vady (ak sú, obvykle sa prejavia okamžite pri prvom použití). Klesajúca kapacita, alebo celkovo zhoršené vlastnosti spôsobené používaním, alebo dlhodobým skladovaním, nie sú predmetom záruky. Akumulátor s napätím nižším než 2,7V na článok spôsobeným nesprávnym používaním, sa nedá reklamovať.
mierka zmenšenia | 1/10 |
---|---|
odporúčaný vek | od 14 rokov |
prevedenie | RTR |
Dodatočné parametre
Kategória: | Buggy a truggy EXPERT |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
? Mierka: | 1/10 |
? Prevedenie: | RTR |
? Odporúčaný vek: | od 14 rokov |
Vrátane batérie: | Ano |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Nemecký výrobca kvalitných RC modelov áut rôznych kategórií, hlavne terénnych ako sú buggy, truggy, monster a expedičné. V ponuke má aj RC lode a drony.