df-models RC Desert Truggy 5 4WD sivý 1/10 RTR
Kód: 1403156

Súvisiaci tovar
Podrobný popis
RC Desert Truggy 5 4WD sivý 1/10 RTR df-models 3156
Výkonný model terénneho auta typu desert truggy na diaľkové ovládanie. Určený pre stredne pokročilých užívateľov. Model je poháňaný jednosmerným (brushed) elektromotorom a má vodeodolný ESC regulátor.
Základ podvozku tvorí plastová vaňa s masívnou hliníkovou stredovou výstuhou, na ktorej sú upevnené ostatné konštrukčné celky. Všetky namáhané diely sú vyrobené zo špeciálneho plastu, ktorý má vysokú pevnosť a odolnosť. Olejové tlmiče majú hliníkové telá s nastaviteľnou tuhosťou pružín. Poloha tlmičov (odklonenie) sa dá nastaviť, obdobne ako aj ostatné prvky nastavenia geometrie podvozku. Prevodovka od striedavého elektromotora je zakrytovaná rovnako ako predný aj zadný diferenciál. Prenos krútiaceho momentu zabezpečujú kovové kardany. Všetky ozubené prevodové kolesá sú oceľové, čo predurčuje dlhú životnosť pohonného mechanizmu.
Jednosmerný (brushed) motor triedy veľkosti 550 dodáva modelu rýchlosť približne do 40 km/h.
Obsah balenia:
RC auto desert truggy, kompletne zostavené.
Diaľkové ovládanie 2,4GHz
Batéria Ni-MH 1800mAh/7,2V
Nabíjací adaptér
Manuál
Potrebujete dokúpiť: 4x AAbatériu do vysielača.
Odporúčame dokúpiť: Výkonnejšiu pohonnú batériu s väčšou kapacitou, ktorá zabezpečí dlhšiu dobu jazdenia a kvalitnú programovateľnú nabíjačku, ktoré vám zabezpečí dlhšiu životnosť pohonných batérií a lepšie nabíjanie.
Technické údaje:
Mierka: 1:10
Karoséria: lexanová, nafarbená.
Pohon: 4WD
Elektromotor: veľkosť 550, jednosmerný (brushed)
Dĺžka: 440 mm
Šírka: 330 mm
Výška: 185 mm
Rázvor náprav: 290 mm
Pneumatiky: 110x60 mm
Hmotnosť: 2100g
Rýchlosť: až do 40 km/h
Doba jazdy s batériou zo sady: 10 - 15 minút v závislosti od spôsobu jazdy.
Zábeh nového elektromotora
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky.
Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.
-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otážky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne).
Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.
Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodenete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti.
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov.
POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez partričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!
Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.
Poznámka k odolnosti voči vode: Produkt označený výrobcom ako vodeodolný (WP, waterproof, water resistance) je zvyčajne schopný odolať krátkodobému pôsobeniu striekajúcej vody, napríklad prebehnutie po mláke, krátkodobé jazdenie po mokrej tráve, v slabom daždi, po snehu a podobne. POZOR! Vodeodolný, neznamená vodotesný! Vodeodolný produkt nie je schopný znášať pôsobenie vyššieho stĺpca (tlaku) vody, čo znamená, že nie je možné takýto produkt napríklad ponoriť pod hladinu vody. Pre dosiahnutie vodotesnosti v prípade vodeodolného produktu sa odporúča buď použiť napríklad prípravok Nanoprotech, alebo umiestniť zariadenie do dokonalo utesneného obalu.
Len výrobky zreteľne označené ako vodotesné s výrobcom zaručenou vodotesnosťou do zreteľne vyznačenej hĺbky ponoru (vodného stĺpca, vodného tlaku apod.), je možné ponoriť na dlhší čas pod hladinu vody.
NiMH akumulátory sú veľmi rozšírené v RC modelárstve a vďaka svojim príjemným vlastnostiam a bezpečnosti, sú obľúbené medzi hobby užívateľmi.
Príklad výpočtu nabíjacieho času: Ak používate jednoduchý nabíjací adaptér (trafo), približnú dobu nabíjania vyrátate tak, že údaj o kapacite akumulátora (napríklad 2000 mAh) vydelíte výstupným výkonom nabíjacieho adaptéra (uvedený na typovom štítku adaptéra, napríklad: Output 350 mA), a výsledné číslo znamená dobu nabíjania úplne vybitého akumulátora. Príklad: 2000 : 350 = 5,7 hodiny. Menej vybitý akumulátor sa bude nabíjať kratšie. Ak nie je akumulátor po používaní celkom vybitý, nabíjanie trvá rôzne dlho. Po nabití môže byť akumulátor teplý na dotyk asi 40oC, to je znamenie že treba ukončiť nabíjanie. Preto počas nabíjania občas položte dlaň na akumulátor. Keď bude zohriaty, ukončite nabíjanie. Pred nabíjaním vždy najprv úplne vybite akumulátor.
Dobrá rada: Sieťové adaptéry aké sú zvyčajne prikladané k RTR modelom slúžia len na príležitostné nabíjanie. Pre kvalitné časté nabíjanie akumulátorov je najlepšie kúpiť programovateľnú nabíjačku s nastaviteľnými parametrami nabíjania. Predĺži to životnosť akumulátorov a ušetrí to vaše peniaze.
Užívateľské rady:
Na začiatku je vhodné nový akumulátor naformovať. Nový akumulátor sa dostane do plného výkonu až po opakovanom úplnom vybití a nabití, približne po 3 - 4 opakovaniach. Odporúčame, aby ste vždy nechali akumulátor celkom vybiť a až potom ho nabíjali. Je to dobré pre predĺženie jeho životnosti. Príliš časté prebíjanie (nadmerne dlhé nabíjanie), alebo nabíjanie príliš vysokým nabíjacím prúdom, môže spôsobiť jeho prehriatie, poškodenie, alebo vytekanie tekutiny z vnútra akumulátora. Prosíme, striktne dodržiavajte inštrukcie pre nabíjanie akumulátora. Znovu nabíjajte práve použitý akumulátor až po jeho vychladnutí.
Káble akumulátora NIKDY neskratujte, hrozí nebezpečenstvo zranenia, požiaru, alebo materiálnej škody.
Životnosť akumulátora je závislá od spôsobu jeho používania, vybíjania, nabíjania a skladovania. Vplyv má aj teplota okolia, prípadné prehriatie, alebo podchladenie akumulátora. Obvykle sa životnosť ráta na počet nabíjacích cyklov 30 - 50 a nie na čas. Životnosť môže byť podstatne kratšia než 2 roky. S rastúcim počtom cyklov začne klesať "výkon" akumulátora, to znamená, že budete jazdiť kratšie než keď bol nový. Keď akumulátor zostarne, narastie jeho vnútorný odpor a takzvane zmäkne. Pri nabíjaní síce bude vykazovať nabitú kapacitu, ale výkon bude nízky.
Akumulátor je spotrebný výrobok. Pod záruku spadajú len výrobné vady (ak sú, obvykle sa prejavia okamžite pri prvom použití). Klesajúca kapacita, alebo celkovo zhoršené vlastnosti spôsobené používaním, alebo dlhodobým skladovaním, nie sú predmetom záruky.
Elektromotor na jednosmerný prúd s komutátorom.
V RC modeloch áut, lodí a tankov sú používané motory s permanentnými magnetmi, ktoré zároveň tvoria stator elektromotora. Rotor tvorí cievka s navinutými závitmi drôtu, ktorá tak vytvára elektromagnet. Elektrický prúd sa do nej privádza cez komutátor (rotačný prepínač), preto sa týmto elektromotorom hovorí aj "komutátorové". Jeho úlohou je meniť polaritu elektrického prúdu a tým aj polaritu magnetického poľa vytváranú cievkami. Vytvorený magnetický odpor roztáča rotor a tým umožňuje funkciu motora. Konštrukcia komutátora zaisťuje, že sily pôsobiace na póly rotora majú stále rovnaký smer. V okamihu prepnutia polarity udržuje beh tohoto motora v správnom smere zotrvačnosť rotora. Počet pólov rotora ovplyvňuje plynulosť chodu motora a silu potrebnú na jeho rozbeh (záberový moment). Čím viac pólov, tým plynulejší chod. Minimálny počet sú dva, obvyklý počet je tri až štyri.
V údajoch o elektromotoroch sa zvykne udávať počet závitov (Turns...), obvykle písmenom "T". Význam to má v určení vhodného motora pre konkrétny druh modelu, väčšinou ide o model auta na diaľkové ovládanie. Počet závitov určuje (pri rovnakej veľkosti motora a rovnakom napájaní) rýchlosť jeho otáčania. Čím viac závitov, tým pomalšie sa motor otáča, zároveň má však vyšší krútiaci moment. Takže rýchle driftovacie auto bude používať motor s menším počtom závitov ako pomalý expedičný špeciál, kde je potrebný zase veľký krútiaci moment. V prípade potreby sa do modelov montujú aj prevodovky, ktoré umožňujú kombinovať výhodu vysokého výkonu aj potrebu vyššej rýchlosti (napr. RC modely kamiónov).
Pri používaní týchto elektromotorov je vhodné dodržiavať niektoré pravidlá, aby motor vydržal čo najdlhšie a neopotreboval sa predčasne.
Nový elektromotor, alebo model s takýmto motorom, je vhodné najprv zabehnúť. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Vhodné je nový motor použiť pri prvých jazdách v miernej záťaži pri nízkych otáčkach a umožniť tak čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky.
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60 stupňov Celzia (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.
Otáčky elektromotora sú priamo závislé od veľkosti napájacieho napätia, preto je dobré používať tieto motory v rozsahu napätia, ktorý udáva výrobca. V modeloch áut je štandardom použitie 7,2 - 8,4 V, v prípade iných napätí je motor v modeli tomu prispôsobený a na to treba pamätať pri jeho prípadnej výmene.
Zábeh nového elektromotora
Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora.
Účelom zábehu elektromotora je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru.
Postup:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.
-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otážky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne).
mierka zmenšenia | 1/10 |
---|---|
prevedenie | RTR |
Dodatočné parametre
Kategória: | Buggy a truggy EXPERT |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
? Mierka: | 1/10 |
? Prevedenie: | RTR |
? Odporúčaný vek: | od 14 rokov |
Vrátane batérie: | Ano |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Nemecký výrobca kvalitných RC modelov áut rôznych kategórií, hlavne terénnych ako sú buggy, truggy, monster a expedičné. V ponuke má aj RC lode a drony.